My inspired beauty ritual with Dove Nourishing Secr

Niets boven een heerlijk ‘me time’-moment in de badkamer. Gewoon rustig even tijd voor mezelf nemen, in combinatie met mijn favoriete beautyproducten.

Zo vind ik het bijvoorbeeld zalig om te genieten van een lange warme douche en nadien mijn huid te verwennen met een hydraterende crème.

Door de week hebben we doorgaans enkel tijd voor de noodzakelijke schoonheidsrituelen zoals een snelle douche, maar in het weekend trek ik me graag voor een langere tijd terug in de badkamer om extra lang te genieten van mijn beautyritueel.

Het nieuwe gamma van Dove, Nourishing Secrets, ontleent zijn inspiratie aan echte schoonheidsrituelen van echte vrouwen overal ter wereld. Denk aan exotische beautyroutines uit landen als Japan, India, Centraal-Amerika, Frankrijk en Afrika. Ergens ter wereld is er wel een vrouw met hetzelfde type haar of huid zoals jij, en een beautyritueel dat daarbij past. Dove ging op zoek en vertaalde deze schoonheidsrituelen in de nieuwe Nourishing Secrets collectie.

Ook onze voeding wordt vandaag steeds belangrijker. We proberen afwisselender en gezonder te eten. Invloeden uit de rest van de wereld – kokos(water), rijst(melk) en avocado bijvoorbeeld – zijn daarbij niet meer weg te denken.

Deze unieke ingrediënten worden bij Dove niet alleen gezien als voedingsmiddelen, ze verrijken de skincareproducten met hun voedende eigenschappen. Zo vormen ze krachtige formules met heerlijke geuren, die voor verzorgende, ontspannende verwenmomenten zorgen.

Op die manier wordt ons noodzakelijke schoonheidsritueel iets om naar uit te kijken. Je ziet en voelt bovendien meteen resultaat.

Het nieuwe haar- en huidverzorgingsgamma Nourishing Secrets van Dove bestaat uit 3 heerlijke rituelen van intense voeding en herstelling. Elke collectie bestaat uit een bodywash, een shampoo en conditioner en een bodylotion om je haar en huid mee te verwennen.

Ik koos voor het ‘Glowing Ritual’ dat geïnspireerd is op een Japans verzorgingsritueel met lotusbloem en rijstwater, gecombineerd met de verzorging van Dove. Japanse vrouwen staan bekend om hun mooie, zachte huid en hun glanzende, zijdezachte lokken.

De Body Wash (€3,39) laat niet alleen een heerlijke geur achter op de huid, de extracten van lotusbloem en rijstwater vormen samen een zuiverende mix die de huid haar gezonde glans teruggeeft. Het heeft een mooi roze kleurtje dat je instant een happy gevoel geeft.

De Shampoo en Conditioner (€3,79) voeden het haar diep, wat mijn droge lokken extra kunnen gebruiken na de zomermaanden. Zo hebben ze meteen hun glans terug!

Ook de Body Lotion (€3,99) combineert rijstwater en lotusbloem tot een delicate formule. Hij gaat de huid diep voeden, terwijl het heerlijke bloemenparfum je zintuigen prikkelt. Het resultaat? Een glanzende huid die heerlijk ruikt én zijdezacht en soepel aanvoelt. Ik gebruik hem ook graag als handcrème en zelfs als crème om mijn nagelriemen mee te voeden!

Het ‘Glowing Ritual’ is heerlijk om je dag mee te beginnen of te eindigen.

Is kokos meer je ding? Dan is het ‘Restoring Ritual’ uit het Nourishing Secrets -gamma zeker iets voor jou. Deze herstellende bodywash, bodylotion & bodycream en shampoo & conditioner zijn geïnspireerd op een Indiaans ritueel met kokosolie, kurkuma en amandelmelk. Veel Indiase vrouwen hebben immers zichtbaar gezond haar en een mooie, gevoede huid.

De avocadoverslaafden onder ons zullen dan weer fan zijn van het ‘Invigorating Ritual’, een ritueel uit Centraal-Amerika met avocado-olie en calendula, gecombineerd met de verzorging van Dove. Veel vrouwen in Centraal-Amerika laten zich immers opmerken door hun soepele huid en sterke haren. Ook van dit ritueel bestaan een bodywash, een bodylotion en een shampoo & conditioner.

Wat is jouw beautyritueel in de badkamer? Comment onder dit artikel of onderaan de video met je antwoord en je e-mailadres, en wie weet kan jij binnenkort genieten van jouw favoriete Dove Nourishing Ritual.

De volledige collectie van de nieuwe Dove Nourishing Secrets is verkrijgbaar bij Kruidvat en in jouw supermarkt.

Met dank aan:
Fotografe Valeriya Maltsava
Videograaf Dirk Alexander
Make-up artieste Peggy Timmermans
en Svilla voor de prachtige locatie

22 Reacties

  1. Heather Dobson
    09/11/2017 / 10:15

    Mijn favoriete beautyritueel is een paar keer per week na het douchen een heerlijke sheetmask te gebruiken. Nu de winter op komst is, droogt mijn huid veel sneller uit en heb ik een kleine opkikker nodig. Ook gebruik ik graag voor het slapen een zachte bodylotion voor de meest rustgevende avond!

    • nanja
      Auteur
      20/11/2017 / 22:06

      Proficiat Heather!! Jij bent één van de gelukkige die binnenkort kan genieten van de nieuwe Dove Nourishing collectie ! Stuur me je favoriete geur door + je adres en dan kan je binnenkort genieten van heerlijke me-time ! Liefs,
      Nanja

  2. Deltomme laurence
    09/11/2017 / 10:55

    Af en toe een goed maskertje op mijn gezicht, zowel om te hydrateren als tegen onzuiverheden… alsook eens de tijd nemen in het weekend om alle stapjes te doorlopen in de badkamer: scrubben, bodycreme,… Zoals je zegt Nanja: niets beter dan een ‘me time’-momentje de badkamer!

    • nanja
      Auteur
      20/11/2017 / 22:08

      Proficiat Laurence!! Jij bent uitgekozen als één van de winnaars van de Dove Nourishing Secret collectie! Jij kan dus binnenkort genieten van je favoriete geur ! Laat je me deze nog even weten via nanja@massycreations.be + je adres ? Laat me zeker weten wat je ervan vindt. Liefs, Nanja

  3. Louise Ailliet
    09/11/2017 / 11:32

    Na het douchen breng ik altijd een gezichtsmasker aan op mijn gezicht dat ik er dan even laat intrekken, want na het douchen is mijn arme velletje karton! Terwijl dat intrekt, wrijf ik mijn armen en benen in met een goede bodylotion die niet vettig aanvoelt. En de nagels worden in het weekend ook wel eens extra verwend: nagelriemen achteruit duwen en alles terug mooi bijvijlen. In het weekend kan ik echt 2 uur in de badkamer bezig zijn. ZA-LIG zo’n momentje voor jezelf.

    • Katrien
      15/11/2017 / 23:58

      Ik moet meestal heel snel zijn met mijn 4 kinderen, dus ik geniet er al van om gewoon mijn haren eens lekker te wassen. Heb heel fijn haar dat snel dof wordt aan de punten en vet aan de hoofdhuid, ook mijn huid zelf is vrij droog. Omwille van mijn allergie voor verschillende producten waaronder avocado, gebruik ik een shampoo op basis van rijst en die werkt goed (nadeel: enkel bij de apotheek te krijgen dus vrij duur). Als er dan wat extra tijd over blijft, is een bodymilk inmasseren gewoon puur genieten… Klinkt misschien wel erg pover, maar je moet kunnen genieten van die kleine momentjes, hoe schaars ook waardoor je weer voldoende energie hebt om er terug in te vliegen. Die Glowing serie lijkt me super! Lekker zien…

  4. Elke
    09/11/2017 / 12:28

    Mijn ritueel? Naast een peeling, maskertje en de nodige lotions… een donkere badkamer met kaarslicht en een rustgevend muziekje op de achtergrond om helemaal zen te worden.

  5. 09/11/2017 / 22:38

    Het was zo’n leuke dag en wat een resultaat! Je hebt dat geweldig gedaan Nanja! Met Dove onder de douche of in het bad kan je niet verkeerd gaan! <3

  6. 10/11/2017 / 22:11

    Ik kan er echt van genieten om in het weekend een lange douche te nemen en mij niet te moeten haasten voor werk. Dan kan ik ook eens tijd nemen voor een volledige bodyscrub. Na het douchen smeer ik mijn lichaam nog in en laat ik de bodylotion intrekken. Niets speciaals, maar kan zo ontspannend werken! Btw: I love love dove douchegels!

  7. Alexandra B
    10/11/2017 / 22:12

    Ik kan er echt van genieten om in het weekend een lange douche te nemen en mij niet te moeten haasten voor werk. Dan kan ik ook eens tijd nemen voor een volledige bodyscrub. Na het douchen smeer ik mijn lichaam nog in en laat ik de bodylotion intrekken. Niets speciaals, maar kan zo ontspannend werken! Btw: I love love dove douchegels!

  8. Eline
    11/11/2017 / 09:05

    Ik vind het belangrijk om mijn huid goed te verzorgen. Een stralende huid, een gezonde, jonge gloed geeft me zelfvertrouwen. Ik kan genieten van producten die en voedend werken en mij een aroma geven die je uren nadien nog kan ruiken waardoor ik een fris gevoel heb. Ik heb er een gewoonte van gemaakt om mijn lichaam 1 á 2 keer in de week te scrubben zodat mijn huid nadien zijdezacht aanvoelt. Ik smeer me tevens elke avond in voor het slapen gaan met een rijke bio olie voor een gehydrateerde huid. De olie herstelt mijn huid en geeft mij een aangenaam gevoel.

  9. Eline
    11/11/2017 / 11:49

    Ik vind het belangrijk om mijn huid goed te verzorgen. Een stralende, gezonde, jonge gloed geeft me zelfvertrouwen. Ik kan genieten van producten die en voedend werken en mij een aroma geven die je uren nadien nog kan ruiken waardoor ik een fris gevoel heb. Ik heb er een gewoonte van gemaakt om mijn lichaam 1 à 2 keer in de week te scrubben zodat mijn huid nadien zijdezacht aanvoelt. Ik smeer me tevens elke avond in met een rijke bio olie voor een gehydrateerde huid en een aangenaam relaxerend gevoel.

  10. Luna
    15/11/2017 / 16:01

    Ik probeer maar een keer per week mijn haren te wassen, en dan gebeurt dat meestal in het weekend. Momenteel probeer ik hiervoor de nieuwe Nivea hairmilk shampoo en conditioner uit, maar ik ben ook benieuwd naar de nieuwe shampoos van Dove! Na het douchen en handdoek drogen van mijn haar, appliceer ik een olie die ik op een reis in Japan heb gekocht, om mijn lange haar wat extra te voeden. En dit heeft effect.. Graag probeer ik binnenkort weer eens wat nieuws uit!

    • nanja
      Auteur
      20/11/2017 / 22:00

      Proficiat Luna!! Je bent uitgekozen als één van de winnaars van de Dove wedstrijd. Stuur je me een mailtje op nanja@massycreations.be met je voorkeur van geur + je adres ? Dan stuur ik met veel plezier je favoriete collectie naar je toe ! We hopen dat het een vast plaatsje zal krijgen bij je Beauty Ritueel 😉 Liefs, Nanja

  11. Ilse
    16/11/2017 / 17:04

    Met 5kids (allemaal meisjes dan nog wel), zijn de “me momentjes” soms héél schaars. Maar als er zo toch een momentje is, dan verwen ik mezelf graag met een ontspannend badje met alles erop en eraan. Van badschuim tot douchecrème, shampoo en conditioner, bodymilk en alle andere benodigdheden waarmee je e kan verwennen. Ik gebruik/probeer graag eens nieuwe producten, maar blijf memelestal wel merkgebonden. Zo heb je regelmatig eens een ander geurtje, een ander effect,… Dove staat hierbij bovenaan mijn top 3! Ik selecteer wel graag in het aanbod van producten omdat ik nogal kritisch ben in gebruik van producten. Een iets drogere en gevoelige huid, dun en lang haar…het speelt allemaal mee in de keuze van de juiste producten. Dus ik zit er zeker niet mee in om iets nieuw van Dove te proberen.

  12. Evelien De Vos
    16/11/2017 / 18:26

    Mijn beautyritueel is nogal een uitgebreide routine van opeenvolgende stapjes: Playlist opzetten, haar wassen, luid zingen, houtskoolmaskertje smeren, scheren, wassen en afspoelen, nog luider zingen in de douchekop, conditioner in mijn haarpuntjes smeren, bodymilk onder de douche aanbrengen en opnieuw afspoelen. En dan heel voorzichtig uit bad stappen en niet uitglibberen over al dat schuim 🙂 Voila, je kan me met weinig zo blij maken als met Dovebadproductjes 🙂

    • nanja
      Auteur
      20/11/2017 / 22:04

      Proficiat Evelien !! Jij bent uitgekozen als één van de winnaars van de Dove Nourishing wedstrijd! Je hebt dus binnenkort een reden om extra luid te zingen 😉 Laat me via nanja@massycreations.be je favoriete geur weten + je adres en dan zorg ik ervoor dat je snel kan genieten van deze nieuwe Dove collectie ! Liefs, Nanja

  13. Kathy
    16/11/2017 / 22:05

    Als ik er eens de tijd voor heb doe ik graag een compleet beauty ritueeltje: lekker warme douche met bodyscrub en zachte body wash, haren goed verzorgen met shampoo, conditioner en maskertje, erna gans mijn lichaam goed insmeren met een heerlijk ruikende bodylotion. Als kers op de taart mijn nagels mooi lakken en ik voel me alsof ik de wereld weer aan kan :)! Dat probeer ik toch zeker eens de maand in te voeren: zelfliefde en onthaasten :)!

  14. 18/11/2017 / 19:49

    Mijn beautyritueel is lekker lang in de douche of in bad, genieten van muziek (indie of pop, depending on my mood 😉 ), geurkaarsen en één keer per week met een haarmasker dabei. Daarna mijn haar laten airdryen en dan tijd nemen voor mijn make up (en tegelijkertijd kijken naar beautyfilmpjes van contour of van andere beauty vlogger). Love my me-time

    • nanja
      Auteur
      20/11/2017 / 22:14

      Proficiat Audrei !! Je bent uitgekozen als één van de winnaars van de nieuwe Dove collectie Nourishing Secrets. Laat je me nog even je favoriete geur weten + je adres via nanja@massycreations.be ? Dan zorg ik ervoor dat je snel kan genieten van zalige me-time! Liefs, Nanja

  15. Ellen
    12/12/2017 / 23:15

    Me-time bestaat voor mij echt uit een langere tijd in de badkamer doorbrengen.
    starten doe ik met een leuk muziekje op de achtergrond wat ik altijd wel fijn vind en dan ga ik voor de uitgebreide lichaamsverzorging. Haren wassen met shampoo voor droog en futloos haar dan een zalige conditioner gebruiken. Gezicht reinigen en een maskertje erop om alle onzuiverheden en poriën terug open te maken. Daar kan ik toch van genieten. Wassen met een fijn geurende dochecreme of olie die de huid hydrateerd en allerlaatst een bodylotion om een fijn extra’tje te geven aan de me-time.
    Ik sta zeker open om de nieuwe dove producten te leren kennen zou heel fijn zijn want ben er nu al nieuwsgierig naar .🛁🛀

    • nanja
      Auteur
      14/12/2017 / 16:15

      He Ellen,

      Bedankt voor je fijne reactie. Het spijt me heel erg maar de wedstrijd is al afgelopen. Zie reacties hierboven. Ik raad je aan om het gamma echt eens te gaan testen! Het is zalig genieten 🙂 Liefs en fijne feestdagen !
      Nanja