Backstage bij Moschino met M.A.C cosmetics tijdens Milaan Fashion Week

Zoals je al wist, trok ik samen met mijn fotografe Charis Boel naar Milaan voor Fashion Week. Ik ontdekte er alle make-uptrends van komende lente/zomer. Niets beter dan dat backstage te beleven samen met M.A.C Cosmetics. Want backstage is waar het allemaal gebeurt, waar de looks ontworpen worden, om dan via de modellen tot leven te komen op de catwalk. Een kickmomentje als je het mij vraagt. Daarom wou ik je ook graag deze beelden laten zien van Moschino.

Moschino

Een show waar je niet makkelijk binnen geraakt… Dank je wel, M.A.C, voor deze kans! Het was een van de strengst bewaakte backstages die we al bezocht hebben. Je mag er enkel in het make-up- en haarstylinggedeelte komen. Eens de modellen klaar zijn, mogen we ze niet mee volgen naar de fittings. Jammer wel, want de outfits zagen er om ter gek-gekker-gekst uit. Hier toch enkele snaps voor jullie. 

De make-up was niet meteen mijn favoriet, maar wel heel leuk gevonden! Het thema was ‘What a cute boy’. Je weet wel, dat moment dat je over straat loopt, iemand langs achteren ziet en denkt: ‘wat een leuke jongen’, maar wanneer de persoon zich omdraait, blijkt het een vrouw te zijn met een pittig kort kapsel. Maar dan het omgekeerde: je denkt een vrouw over straat te zien lopen met weelderig lang haar, en als de persoon zich omdraait, is het een man met lang haar en een baard. ‘Mannen lijken soms op vrouwen en vrouwen lijken soms op mannen’ was dan ook het uitgangspunt van key artist Tom Pecheux. We hoeven niet altijd de trends te volgen, we kunnen gewoon zijn wie we willen zijn.

Ik heb Tom Pecheux ontmoet en geïnterviewd: echt zo’n lieve man. Hij vertelde me dat hij vorige week in Parijs was voor een shoot met mister Karl Lagerfeld himself. Daar stond ik dus, vol verwondering met hem te praten. En nog steeds was hij zo lief en down-to-earth! Daar hou ik van. In de look die hij ontwierp voor Moschino speelt hij met de tegenstellingen tussen schattige meisjes en jongens. Sterke, grote wenkbrauwen, bijvoorbeeld. Hij beschrijft het als een echt ‘bosje’: een mannelijke, sterk aanwezige wenkbrauw. Ook als is de natuurlijke wenkbrauwkleur van de modellen heel anders, de wenkbrauwen zijn bij elk model heel donker aangezet, bijna zwart. Hiervoor worden verschillende wenkbrauwproducten gebruikt. Poeder twee tinten donkerder dan de natuurlijke wenkbrauwkleur en de wenkbrauwmascara M.A.C Pro Longwear Waterproof Brow Set in Bold Brunette.

Aan die sterke, mannelijke wenkbrauwen wordt wel nog een tikje glamour toegevoegd. De vrouwelijke touch bestaat uit een dunne, fijne eyeliner zonder wing maar gewoon boven de oogcontour, M.A.C Brushstroke Liner in Brushblack. Valse wimpers enkel in de buitenste ooghoek, niet over het volledige ooglid.

Enkel de bovenste wimpers werden aangezet met M.A.C Haute & Naughty Lash, in Haute & Naughty Black. Geen kleur op de wangen, maar wel een sterk aangezette contouring, met M.A.C Sculpting Powder (Pro Palette Refill Pan)
  Als finishing touch zagen we de terugkerende trend van het contouren van de lippen. Geen lippenstift dus, maar enkel de lipcontour aanzetten met een lippotlood. Een echte ‘lipliner’, met andere woorden, in dit geval M.A.C Modern Twist Kajal Liner in Groundbreaker, die een volledige nineties feel uitstraalt. Niet meteen een trend waar ik mezelf mee zie rondlopen komende zomer, maar wie weet.. Zeg nooit nooit…

Ik wil graag M.A.C Cosmetics België en het M.A.C-team in Milaan bedanken voor de geweldige ervaring backstage. Ook een bedankje aan pr-bureau UPR, in het bijzonder Laura Verbeelen, mag niet ontbreken.

Fotografe Charis Boel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *